sweontrip.blogg.se

Blogg om våran backpackerresa. (Samuel, Oskar, Rickard)

Waitanga

(hot water beach)
 
Vi har nu bott på ett hostel i waitanga några dagar. Det har blivit mycket stekande framför solen ett par dagar nu och vi har hittat många fina stränder här. Är inte riktigt säker på namnen nedanför stämmer men om minnet är på min sida så ska det vara rätt.
 
Cathedral cove - Vi tog en färga över till en halvö som heter coromandel, därefter tog vi en buss som gick en sträcka på ca 1 mil till ett ställe som hette haihi. När vi anlände till haihi så gick vi ungefär 30 min på en stor väg, och därefter 45 min på en liten mysig ''skogsled'' som ledde oss till en fantastisk strand. Här låg vi och stekte på hela dagen och sune vågade till och med köra utan solkräm, vågat gjort tyckte vi, men hård som han är var det inga problem för han. Det har varit mycket tjabb om han är röd eller brun idag men vi har inte riktigt kommit fram till någon slutsats där, men vi jobbar på det!
 
 
Hot Water beach - Vi tog samma färga som förra dan och även samma buss fast vi åkte istället lite längre denna gången. Nämligen till hot water beach.
 
När vi väl kom till hot water beach blev vi mäkta imponerade av de stora vågorna som var ca 2-3 meter höga.
 
Vi slog oss ner på stranden och stekte där ett tag. Vi blev dock väldigt badsugna och det var förbjudet att simma där på grund av de starka strömmarna och eftersom vi är så lydiga pojkar bestämde vi därför att vi istället skulle hyra bodyboards(liten surfbräda som man ligger på). Med lite rädsla i kroppen så gav vi oss på de stora vågorna. Detta var en härlig upplevelse och när man väl fick in tekniken så kunde man glida med en våg 20-30 meter så det var riktigt skoj. Det var dock egentligen inte the main event utan vi var där för ''hot water beach''.
 
Det är nämligen så att när tidvattnet tog fart och vattnet försvann så kunde man gräva hål i sanden. Då fylldes hålet automatiskt med vatten från underjorden. Det var någon slags lavkälla som gjorde att vattnet blev hett. Vi var dock bara där runt tjugo min för vattnet var så varmt att vi brände oss. Det var dock facinerande att se det
hela. Nu är vi nöjda med detta stället och kommer dra oss vidare imorgon
 
Ha de gott!! kommentera gärna :)
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Svenne
skriven :

Saknar lite bilder men det kommer kanske
Ha det Gott !
Kul att läsa
Häls svenne !

Svar: Nae, jag kommer bara lägga upp en bild från varje ställe så det kommer inte bli någon direkt ökning ;) du får vänta till jag kommer hem, jag har redan tagit runt 600 bilder så jag tror du kommer blir rätt mätt på bilder sen ändå :)
sweontrip.blogg.se

2 AskoAnette
skriven :

Kul att se på bilder på er härliga resa! Din konstiga moster undrar var bilderna på alla tjejerna är!!!!!!!!!
Var är dom undrar även Asko???????????????????
Ha det gott och ta det easy!

Svar: Haha! vågar inte lägga ut dom på internet, dom blir så ledsna då. Det ska jag ha, hälsa hela gänget!!
sweontrip.blogg.se